penta.ir

خانه

penta.ir
Startup-naming-principles

بایدها و نبایدهای نام گذاری استارتاپ

کارآفرینان می‌دانند که در عصر ارتباطات، نام گذاری استارتاپ‌ها بسیار مهم است. نام شرکت نه تنها باید جذاب و خلاقانه باشد، بلکه باید با آدرس وب سایت و شبکه‌های اجتماعی همخوانی داشته باشد. در این مقاله به برخی از قوانین نام گذاری استارتاپ‌ها اشاره می‌کنیم.

چگونه نام استارتاپ خود را انتخاب کنیم؟

  1. نام کوتاه و ساده باشد: آدرس وب سایت شرکت شما باید به راحتی توسط مردم حفظ و تایپ شود. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که هر چقدر آدرس وب سایت کوتاه‌تر باشد، بازدید کنندگان بیشتری جذب خواهد شد. به عنوان مثال، نام دامنه Google.com فقط شامل ۶ حرف است.
  2. نام معنادار و مرتبط باشد: نام شرکت شما باید نشان دهنده فعالیت و هدف شما باشد. اگر نام شرکت شما بی‌معنی یا ساختگی باشد، باید هزینه زیادی صرف تبلیغات و آموزش مخاطبان خود کنید. به عنوان مثال، نام Netflix.com هم به یاد ماندنی است و هم مربوط به خدمات پخش فیلم و سریال آنلاین است.
  3. نام قابل تلفظ و تشخیص باشد: نام شرکت شما باید قابل تلفظ و تشخیص توسط سیستم‌های هوش مصنوعی مثل Siri یا Alexa باشد. اگر نام شرکت شما دارای حروف عجیب یا اعداد باشد، ممکن است باعث سردرگمی یا اشتباه سیستم‌های صوتی شود. به عنوان مثال، نام Lyft.com راحت‌تر از Uber.com تلفظ و تشخیص داده می‌شود
  4. نام مناسب برای صفحه موبایل باشد: کاربران امروزی می‌خواهند با یک نگاه به صفحه موبایلشان، بفهمند شما چه کاری انجام می‌دهید و چه خدماتی ارائه می‌کنید. نام شرکت شما باید قابل درک و جذاب بوده و به آن “روانشناسی ادراکی” گفته می‌شود.
  5. نام گذاری را خیلی جدی نگیرید: نام گذاری یک استارتاپ مهم است ولی نباید به آن بسنده کنید. محصول خوب و کاربر پسند خود رقابت پذیر ترین عامل است. حتی بعضی از کارشناسان بازاریابی فکر می‌کنند که نام و لوگوی شرکت، اهمیت چندانی ندارد و محبوبیت شما بیشتر به کیفیت و ارزش محصولتان بستگی دارد.

 

ما را با دوستان خود به اشتراک بگذاريد